Juist, ja. Ik ben er gewoon niet dieper op ingegaan, liet me gewoon leiden door de taal en het zangerige in het gedicht.
Of hoe een mens zich kan vergissen ...

Tiba.
maar er waren meer dingen dan een
dromer ooit zal zien
en de wegen té veel
onderweg
overstem mijn gedachten
zet voet aan mijn land
en breng mij tot zwijgen
Wil schrijft:
Al voel ik meer dan ik kan verwoorden wat ze bedoelt.
Ja...dat verwoord je mooi, dat is precies het gedeelte wat me niet lukte onder woorden te brengen,In de tweede strofe wordt de zee niet meer vernoemd: de dichter probeert ergens een evenwicht te zoeken, maar slaagt er niet in.
Ook dat zou heel goed kunnen. Dan komt "ooit heb ik je geproeerd je geheimen te doorgronden"in een heel ander licht.Op mij komt het over of alsof er alles wat de dichter beleefd heeft op de zee wordt gereflecteerd.
Jan S schreef:
Ik vind het artikel in Poëziekrant met als titel Werkkamer: Johanna Kruit best wel leuk én interessant om lezen. Hoe zij bijvoorbeeld over Herman De Coninck spreekt (die bij mij dé aanzet was om sowieso in poëzie geïnteresseerd te geraken en uiteindelijk zelf gedichten te schrijven) ; hoe ze zelf te werk gaat; leuke foto's van haar.... Een madam die ik wel eens zou willen ontmoeten...
Sinterklaas is al wel lang voorbij, maar die speculaas kan er altijd wel in.Sinterklaas
Het allerleukst van Sinterklaas :
men bakt hem ook in speculaas
en vind je speculaas niet fijn
eet hem dan eens van marsepein
al hou ik zelf toch wel het meest
van Sinterklaas als suikerbeest.
------
Iedereen een heel fijne dag gewenst !
Johanna Kruit