Goeiedag,
Ik studeer de Germaanse Talen aan de univertisteit en ik moet een dedicht door Herman De Coninck analyseren. Zouden jullie me helpen?
Het gedicht is:
Zoals dit eiland van de meeuwen
is en de meeuwen van hun krijsen
en hun krijsen van de wind
en de wind van niemand,
zo is dit eiland van de meeuwen
en de meeuwen van hun krijsen
en hun krijsen van de wind
en de wind van niemand.
Bedankt!
Nederlandse Literature Examen
Re: Nederlandse Literature Examen
Dit mag dan een kort gedicht zijn, het lijkt mij toch een hele uitdaging. Letterlijk is strofe twee eigenlijk gelijk aan strofe één. Maar het geheel is gevat in een vergelijking : zo als het is in strofe één, zo is strofe twee. Waarom vergelijkt de dichter iets (strofe één) met wat hetzelfde lijkt (strofe twee). Mag ik alvast vragen uit welke bundel dit gedicht komt ? En uit welke periode ? Dat helpt alvast het situeren in een ruimere context. Wat weet jij zelf over de dichter ? En hoe ervaar jij dit gedicht zelf, Aless2612 ?
Lezer100
Re: Nederlandse Literature Examen
Das Nederlandse Literature Examen kann eine Herausforderung sein, aber es gibt viele Ressourcen, die helfen können. Wenn Sie akademische Unterstützung benötigen, besuchen Sie akademische ghostwriter für professionelle Hilfe bei Ihren Arbeiten. Diese Unterstützung kann Ihnen helfen, sich besser auf Ihre Prüfungen vorzubereiten und Ihre schriftlichen Fähigkeiten zu verbessern. Viel Erfolg bei Ihrem Examen!