Hoe/waar begin je met poezie lezen?

Van alles en nog wat over poëzie dat niet onder nieuws valt.
Melissa994
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma Okt 24, 2016 13:13

Hoe/waar begin je met poezie lezen?

Berichtdoor Melissa994 » Ma Okt 24, 2016 13:16

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een paar vragen die ik de groep in zou willen gooien. Ik ben namelijk bezig met een project over poëzie. En onderzoek het zoeken van 'poëzie die jou aanspreekt' en hoe/waar mensen beginnen met het lezen van poëzie. Ik heb het idee dat er op dat gebied op het internet nog een slag valt te slaan.

Ik hoor namelijk van veel mensen dat ze graag meer van poëzie zouden willen weten maar vaak niet weten hoe. Zij vinden het moeilijk om op het internet poëzie te vinden die hen aanspreekt en raken verdwaald in de wirwar van websites en categorieën.
Herkent iemand dit?

Als je poëzie leest, hoe ben je begonnen met het lezen? Hoe ben je tot de poëzie gekomen die je aanspreekt? En hoe maak je hierbij gebruik van het internet? Zo ja, hoe zoek je? (welke termen of specifieke websites).

Welke vorm geniet de voorkeur, web, bundel of voordracht? (Ik vind het zelf bijvoorbeeld vaak vervelend een gedicht van een beeldscherm te lezen. Voor mij is de beleving dan compleet anders en ben ik snel afgeleid door alle advertenties er omheen)

Heb je misschien tips voor de beginnende lezer?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties! Alvast hartstikke bedankt :)

Groetjes,
Melissa

Terug naar “Diversen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten