PISTE opent met Over de Grens

Zoals evenementen, voordrachten, poëzieprijzen enz.<br>
<b>Géén reclame plaatsen aub</b>
Dettie
Berichten: 10696
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

PISTE opent met Over de Grens

Berichtdoor Dettie » Wo Jan 27, 2010 22:07

PISTE opent met Over de Grens


Het doek van PISTE is opengegaan!
Wij nodigen u van harte uit een kijkje te komen nemen op www.stichtingpiste.nl

Op het podium staat: OVER DE GRENS, het thema van de Gedichtendag in Nederland en Vlaanderen.
PISTE presenteert 10 KOPPELS van gedicht + kunstwerk. Er kan er genoten worden van bijzondere kunst op professioneel niveau.

Kunstenaars hebben werk ingezonden op het thema. De keuze voor het plaatsen is gemaakt door de ballotagecommissie
van PISTE. Voorzitter van PISTE Gea Zwart heeft de koppels samengesteld. Koppels vullen elkaar aan op een gelijkwaardige manier.
Bij het samenstellen is gekeken naar de inhoudelijke kant van het werk, waar raakvlakken liggen tussen de werken.
De meest letterlijke overeenkomsten zijn vermeden, dan zou het kunstwerk het gedicht illustreren, wat afbreuk zou doen
aan de zelfstandigheid van beide delen. Hierdoor zijn er verrassende combinaties ontstaan. Deze zijn niet zaligmakend.
Er zijn uiteraard vele mogelijkheden.

Deze tentoonstelling is open van 28 januari tot 30 maart op www.stichtingpiste.nl

De deelnemende kunstenaars zijn:
Carla Dura; Henk Zomer, Kary Slenders; Peter van den Akker; Anne Balazs; Gea Zwart; Remco Ekkers; Joke Elzinga;
Rozemarijn van Leeuwen; Ruud Mast; Jaap Tempelman; Cecile van Hanja; Ewout Eggink; Irene Kunst; Manja Croiset;
Co van Gasteren; Anton Gerits; Saskia de Boer; Tanya van der Wacht; Sanna Leupen

Binnenkort maakt PISTE het onderwerp van het volgende project bekend. Bij dit project zullen ook bezoekers kunnen reageren.

Gea Zwart en Irmgard Noordhoek
bestuur stichting PISTE



Stichting PISTE is hét podium voor kunstenaars van allerlei disciplines, met thema’s, stof tot nadenken en dialoog.
PISTE wil zo veel mogelijk mensen laten genieten van bijzondere kunst, door telkens een ander thema voorop te zetten.
Bezoekers kunnen bij grotere projecten reageren, waardoor er een levendig podium ontstaat.
Geef je op als bezoeker, vriend, sponsor of deelnemer van PISTE.
Ga snel naar http://www.stichtingpiste.nl voor meer informatie of mail info@stichtingpiste.nl

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op Do Jan 28, 2010 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Do Jan 28, 2010 13:48

Dettie, er is een foutje geslopen in jouw link naar Piste. Er staat een punt op het einde en die hoort er niet en nu kun je er niet in!
O onderaan heb jij hem wel goed staan, bovenaan in hun eigen brief staat hij twee met een punt.

Manja Croiset
gedichten of gedachten

Dettie
Berichten: 10696
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Do Jan 28, 2010 18:04

Nou daar maak ik geen punt van! Ik heb de punt weggehaald.
Ik vind het wel erg bijzonder wat ze gedaan hebben en houd ook erg van kunst en poëziesamenbrengen.
Je zal wel heel trots zijn manja!

Dettie

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Do Jan 28, 2010 20:32

Dag mensen, ik krijg van mensen ( niet specifiek) van leestafel berichtjes , dat ze me niet kunnen vinden op die piste.
Je beweegt je muis over de pagina en dan lichten er allemaal hokjes op met namen en dan zit ik links onderaan.
Buiten het vak zit linksboven het symbool van piste , als ke dat aanklickt vergroot zie je foto's van mensen o.a mijn kop en als je die aan klickt kom je op mijn weblog een site met vele ins en outs, helaas niet interactief,ik had graag een toelichting gegeven en geuit aan welk gedicht en mijn voorkeur had gegeven en wat in eerste instantie ook toe was gezegd, dat ze het zouden gebruiken.
En bedankt , Dettie. Deze verkiezing zeker blij mee,maar ik had graag ook nog vandaag (dichtbij huis) willen voordragen!

Manja Croiset
gedichten of gedachten

Dettie
Berichten: 10696
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Do Jan 28, 2010 22:18

Wat ik begrepen heb is dat ze kunstwerken bij het gedicht gezocht hebben. Dus niet een gedicht laten lezen en daar een kunstwerk bij gemaakt hebben. Ik vind het kunstwerk bij jouw gedicht erg toepasselijk. Zeer mooi gedaan.
Een compliment voor jou, voor piste en voor Co van Gasteren.
Ben best wel trots op je dat je het zo ver geschopt hebt, al die duizenden dichters in Nederland en Manja staat op de openingssite van Piste!

Dettie

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Do Jan 28, 2010 22:22

Ja dettie, KIJK DAN MAAR IN DE SPIEGEL! Jij hebt me binnen gehaald op leestafel. Dus laten we dan samen trots zijn!

Manja
gedichten of gedachten


Terug naar “Nieuws over poëzie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten