miv 1 september 2009 WAS het poëzieforum gesloten

Zoals evenementen, voordrachten, poëzieprijzen enz.<br>
<b>Géén reclame plaatsen aub</b>
Dettie
Berichten: 10694
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

miv 1 september 2009 WAS het poëzieforum gesloten

Berichtdoor Dettie » Zo Aug 23, 2009 09:14

Beste poezielezers,

Na diverse malen aangegeven te hebben dat de poëzie én boeken bijhouden me teveel wordt en vooral na het mislukken van de overdracht van het forum aan Rutger heb ik besloten het poëzieforum met ingang van 1 september a.s. te sluiten.
De site blijft wel in de lucht maar het is na 1 september niet meer mogelijk om berichten op dit forum te plaatsen.
Gezocht gaat worden naar een oplossing om toch de toestemmingen te kunnen behouden zodat de site niet opgeheven hoeft te worden maar dat zal niet meer met een forum zijn.
Een forum onderhouden en in goede banen te leiden kost veel tijd en energie. Twee fora onderhouden kost té veel tijd en energie.

Als mensen hun gedichten verwijderd willen hebben dan kunnen ze mij mailen via dettie@poezie-leestafel.info

Indien mensen een eigen forum op willen zetten dan kan dat gratis bij messageboard. Je betaalt alleen voor het reklamevrij houden van het forum. Er zijn ook andere gratis fora, die zijn te vinden via google.

Iedereen héél hartelijk bedankt voor alle bijdragen.

Hartelijke groet

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op Za Nov 28, 2009 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Zo Aug 23, 2009 10:17

Ode aan ....

jarenlang heeft de zon geschenen
met hier en daar een bui
over de poëzie op de leestafel
bezielend vormgegeven
door Dettie
nog even draait de aarde zich in het licht
om zich daarna definitief af te wenden
velen zullen weemoedig achterblijven



Komend uit een acteursgeslacht was
een tekst met het doek valt missschien
voor de hand liggender geweest.Een beetje te obligaat.
Maar dit kwam zo bij me boven net filosoferend
dat de zon niet op en onder gaat maar de aarde
zich in en uit het licht draait.

Lieve Dettie,

Je bent lang bezig geweest om tot deze toch verdrietige slotconclusie
te komen. Ik respecteer je besluit en wens je ook veel sterkte.
Met heel veel dank voor alle moois wat je de kans hebt gegeven.
Ik wil je ook persoonlijk heel erg bedanken.
'
niet je ogen huilen
dat is slechts het vocht
van je traanklieren
het is je hart dat weent


Manja
gedichten of gedachten

PieterD
Berichten: 505
Lid geworden op: Zo Feb 15, 2009 10:15
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor PieterD » Zo Aug 23, 2009 10:39

Hartelijk bedankt, Dettie voor haar duidelijke uitleg en Manja voor haar spontane en ontroerende dankbetuiging.
Sinds ruim twee jaar ben ik lid van het forum en twee dingen kon ik me niet voorstellen. Ten eerste dat er ergens in Vlaanderen en Nederland nog zo'n groepje van zes of zeven mensen zo hartstochtelijk bezig was met het lezen, plaatsen en bespreken van Nederlandse en Vlaamse dichters. Ten tweede dat het zo kort zou duren. Poëzielezers zijn emotioneel en af en toe ging er wat fout in de communicatie. Als forumleden zich af en toe door mij gekwetst voelden dan kan ik ze verzekeren dat dat nooit met opzet was en hoogstens een verkeerde inschatting van de uitwerking van wat ik schreef. Ik ben Dettie ontzettend dankbaar voor het opzetten van deze poëziesite en ik hoop dat we nog gedichten mogen plaatsen, zij het dan zonder discussie op het forum. Ook de anderen die voor de prachtige selectie op deze site hebben gezorgd, vooral Tiba en Lenie, maar ook Rutger als hij dit nog leest bedank ik van harte. Hopelijk zien we elkaar af en toe terug op de boekensite ofschoon mijn grote liefde bij de poëzie ligt.

Pieter

mira
Berichten: 616
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 20:10

Berichtdoor mira » Zo Aug 23, 2009 14:07

Pieter schrijft:
en twee dingen kon ik me niet voorstellen. Ten eerste dat er ergens in Vlaanderen en Nederland nog zo'n groepje van zes of zeven mensen zo hartstochtelijk bezig was met het lezen, plaatsen en bespreken van Nederlandse en Vlaamse dichters. Ten tweede dat het zo kort zou duren

en
Ik ben Dettie ontzettend dankbaar voor het opzetten van deze poëziesite

ik denk dat dit een ontzettend goede verwoording is van wat er omgaat in de meesten van ons. Ik sluit er mij volledig bij aan.

mira

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Zo Aug 23, 2009 21:03

Moeten we niet met ons allen even heel veel doen?

EEN SOORT VAN SLOTAPOTHEOSE?

manja
gedichten of gedachten

Dettie
Berichten: 10694
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Ma Aug 24, 2009 06:54

Liever niet Manja, dat maakt het afscheid van het forum nog moeilijker.

Dettie

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Ma Aug 24, 2009 10:44

Sorry, Dettie. Ik wou geen zout in de wonde wrijven. Je juist in het zonnetje zetten. Maar de zon schiijnt buiten, dus daar "moet"je naar toe.

Manja :zwaaien:
gedichten of gedachten

Molly
Berichten: 129
Lid geworden op: Ma Aug 03, 2009 19:59
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Molly » Ma Aug 24, 2009 12:03

Lieve Dettie en anderen,

Echt jammer dat dit forum gaat sluiten,
want ik voelde me er direct thuis.
Ik begrijp Dettie's beslissing heel goed,
want 2 fora beheren is too much.
Toch vind ik het erg spijtig.
Mijn tijd hier wat kort, krachtig,
leuk en erg leerzaam.
Dettie, bedankt voor alles!
Je bent onmisbaar!
En aan de anderen:
Wie weet nog eens tot ziens.

Vraagje: Kan dit forum nog wel blijven bestaan,
zonder dat er nieuwe berichten worden gepost?
Dit i.v.m. het lezen en genieten van zoveel gedichten/poëzie!

Molly
~ Het is een kunst om de zee in een glas te vangen ~

(naar: Italo Calvino)

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Ma Aug 24, 2009 12:07

Dag Molly,

Een deel van je antwoord is verwerkt in de kennisgeving door Dettie!

En het boekenforum is OOK interessant,maar misschien ben jij meer een poëziemens.

manja croiset
gedichten of gedachten

Dettie
Berichten: 10694
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Ma Aug 24, 2009 14:02

Ja Molly het gaat me ook erg aan m'n hart om het poezieforum te sluiten, maar soms moet je beslissingen nemen die niet leuk zijn.
Ik heb erg genoten van je enthousiasme en de poëzie-SITE blijft wel bestaan

Zie http://www.poezie-leestafel.info

alleen het uitwisselen van berichten op het FORUM is er dan niet meer.

Wel is er nog een boekenforum http://oscar.messageboard.nl/7067/index.php , daar moet je je wel opnieuw voor inschrijven, het is een ander forum, los van het poëzieforum. Op dat boekenforum worden de door ons gelezen boeken besproken (geen poëzie dus).

Voor de rest iedereen bedankt voor de berichten!

Groetjes
Dettie

PieterD
Berichten: 505
Lid geworden op: Zo Feb 15, 2009 10:15
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor PieterD » Wo Aug 26, 2009 07:30

Beste Dettie
Zou het mogelijk zijn dat we als we onder de indruk zijn van een nieuwe(of oude) poëziebundel daar een recensie over schrijven en die aan jou voorleggen? Jij kunt dan beoordelen of je die plaatst of niet.
Pieter

Dettie
Berichten: 10694
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Wo Aug 26, 2009 08:15

Recensies zijn welkom, die worden dan eventueel op de SITE geplaatst.
Ook compleet toegelichte/uitgewerkte gedichten kunnen naar mij gestuurd worden, ook die gaan dan eventueel op de SITE, maar een discussie over die recensie of uitwerking van een gedicht is na 1 september 2009 niet meer mogelijk. Poezie-Leestafel is vanaf die datum alleen nog maar een informatieve SITE.

Groetjes
Dettie

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Wo Aug 26, 2009 10:53

Dettie, dan heb ik meteen een vraag ( lichteljk opportunistisch), wat gebeurt er met de poëzie recensies , zoals de mooie die jij van toeschouwer op deelnemer hebt gemaakt. Hij staat op het forum niet op de site.
Als ik bij Manja Croiset klik op de site kom ik er niet.

Schaam :oops: me een beetje dat ik het vraag,maar ik zou het zonde vinden ook al blijft het forum nog een poosje in de lucht als hij verloren gaat.
Ik kan me zo voorstellen dat als je jaarabonnement verlopen is, dat dan het forum niet meer zichtbaar is,of wordt het een blijvend archief.
Nogmaals opgelaten,dat ik het vraag, maar ik wil het wel graag weten.

Liefs manja
gedichten of gedachten

Molly
Berichten: 129
Lid geworden op: Ma Aug 03, 2009 19:59
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Molly » Wo Aug 26, 2009 11:05

Beste Manja,

Bedankt voor je uitnodiging op het boekenforum,
destijds ook per PB! Ik denk er nog over na.
Ik lees de laatste tijd, behalve gedichten, niet zoveel!
En ik weet niet hoe het staat met het literair niveau daar?
Zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor!

Molly
~ Het is een kunst om de zee in een glas te vangen ~



(naar: Italo Calvino)

irene
Berichten: 14
Lid geworden op: Ma Jul 13, 2009 13:06
Locatie: helmond

Berichtdoor irene » Wo Aug 26, 2009 11:44

In en in triest dat zo'n prachtig forum moet gaan sluiten.
Juist door deze unieke site ben ik de laatste jaren weer veel meer poëzie gaan lezen, mede ook door de vele respons die je kreeg van mede forumgenoten.
Dettie enorm bedankt voor jouw geweldige inzet.
Jan, leni, manja, mira, molly, pieter, tiba, wil en "vergetenen" hopelijk tot ziens op het leestafelforum.

groetjes, irene

Dettie
Berichten: 10694
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Wo Aug 26, 2009 12:49

Manja zoals ik al meldde, de poëzie SITE blijft bestaan.
Alleen het FORUM word gesloten.
De recensie van toeschouwer staat op de poëzieSITE omdat het duidelijk gepresenteerd werd als poezie bij de uitgever en boekwinkels zie

http://www.poezie-leestafel.info/recens ... ja-croiset

De rest staat hier op de boekensite
http://www.leestafel.info/manja-croiset

en je gedichten staan hier
http://www.poezie-leestafel.info/manja-croiset

Je bent dus zowel op de boekensite als op de poeziesite met je gedichten als bij de recensies poeziebundels goed vertegenwoordigd. :D

(Ik ga dus niet nog meer naar elkaar laten verwijzen).

Groetjes
Dettie

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Wo Aug 26, 2009 13:11

Sorry, Dettie met mijn neus gekeken dan, Ik was naar de site gegaan en had mijn naam aan geklikt en niet gevonden. Ik had bij mijn naam gekeken op de poeziesite, maar er staat ook een item recensies. Wat vervelend nu dat ik je axtra werk heb bezorgd!
Excuses!

manja
gedichten of gedachten

Dettie
Berichten: 10694
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Wo Aug 26, 2009 13:31

irene schreef:In en in triest dat zo'n prachtig forum moet gaan sluiten.
Juist door deze unieke site ben ik de laatste jaren weer veel meer poëzie gaan lezen, mede ook door de vele respons die je kreeg van mede forumgenoten.
Dettie enorm bedankt voor jouw geweldige inzet.
Jan, leni, manja, mira, molly, pieter, tiba, wil en "vergetenen" hopelijk tot ziens op het leestafelforum.

groetjes, irene


Ja irene, ik vind het ook erg jammer. Maar het ging gewoon niet meer, het werd teveel allemaal.

Jij ook bedankt voor alles.

Dettie

mira
Berichten: 616
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 20:10

Berichtdoor mira » Vr Aug 28, 2009 21:32

Soms
laait er een
licht op
soms
dooft er een

het uitspansel
wordt armer


mira

tiba
Berichten: 585
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 00:58

Berichtdoor tiba » Za Aug 29, 2009 11:03

Soms
laait er een
licht op
soms
dooft er een

het uitspansel
wordt armer


Met weinig woorden zeg je hier opnieuw zoveel:
het einde van LTpoëzie-forum, wat ons triest maakt,
maar dit gedicht gaat veel verder en dieper.

Mooi in zijn triestheid.

Tiba.

PieterD
Berichten: 505
Lid geworden op: Zo Feb 15, 2009 10:15
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor PieterD » Zo Aug 30, 2009 11:25

Beste Leestafelgenoten
Het laatste woord wil ik beslist niet hebben en daarom staan hieronder het mooie gedicht van Mira en het even mooie commentaar van Tiba.
Ik heb in de momenten die ik over had gezocht naar websites die voor ons allen in aanmerking konden komen om door te gaan met het lezen, plaatsen en bespreken van poëzie waaraan we zo verknocht zijn. Helaas helemaal niets gevonden wat ook maar enigszins in de buurt kwam, in mijn ogen dan. Is er iemand onder ons die in zou willen gaan op het idee van Dettie en via message-bord een nieuwe site te beginnen? Mocht dit niet het geval zijn dan kunnen we via de boekensite contact onderhouden tot we een oplossing gevonden hebben.
Hartelijke groet,
Pieter


Geplaatst: Za aug 29, 2009 11:03 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Soms
laait er een
licht op
soms
dooft er een

het uitspansel
wordt armer


Mira

Met weinig woorden zeg je hier opnieuw zoveel:
het einde van LTpoëzie-forum, wat ons triest maakt,
maar dit gedicht gaat veel verder en dieper.

Mooi in zijn triestheid.

Tiba.

leni
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo Feb 08, 2009 18:53
Locatie: Portugal

Berichtdoor leni » Ma Aug 31, 2009 21:00

Ik kan een uurtje langer genieten vanavond van het forum,want als het bij jullie 24 u is is het bij ons maar 23 u., bedacht ik zo..maar dat zal niet kloppen.Ondanks dat ik weinig of niet deelnam aan analyses of gesprekken over de gedichten , heb ik ze toch haast allemaal gevolgd.
Ik heb voor het eerst in mijn leven een gevoel van samenhorigheid gehad via internet. En dan nog met mensen die je nooit hebt gezien..zou daar nu de poëzie voor gezorgd hebben of de site zelf? Ik ook Pieter, heb gezocht naar een vervangend iets voor het forum en niks gevonden van kwaliteit.
Ik ben op het boekenforum beginnen raden..maar ik ken zo weinig van proza..en al die boeken die er worden besproken en die ik toch nooit kan lezen..ach ach, het is wat...Beste vrienden, ik hoop dat we mekaar nog spreken, om het even waar.
leni
O que for quando for, é que será o que é (F. Pessoa)

leni
Berichten: 76
Lid geworden op: Zo Feb 08, 2009 18:53
Locatie: Portugal

Berichtdoor leni » Ma Aug 31, 2009 21:05

O ja, nog iets. Ik wilde jullie nog even de vertaling geven van mijn onderschrift ( het is van toepassing vandaag, zoals zovele keren in mijn leven)
'Dat wat zal zijn, wanneer het zal zijn, zal zijn dat wat het is'. F.Pessoa ,vertaald door August Willemsen.
O que for quando for, é que será o que é (F. Pessoa)

Dettie
Berichten: 10694
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Ma Aug 31, 2009 21:26

Het voelt voor mij vandaag ook raar, ondanks dat ik achter mijn beslissing sta. Het spookt de hele dag door m'n hoofd dat het vandaag de laatste dag van het forum is.
Moet ik nog wat zeggen? Moet ik nog wat doen? Echt officieel afsluiten?
Dat denk ik dan allemaal.
Ik heb een tijd lang met veel plezier aan het forum gewerkt maar de eerlijk gebied te zeggen dat het de laatste tijd voor mij niet echt leuk meer was. Het werd te veel in allerlei opzichten. Vooral het mislukken van de overdracht aan Rutger hakte er erg in. Ik was er zo van overtuigd dat Rutger met verve de poezie zou leiden en ik met een gerust hart me bezig kon gaan houden met de boekenkant.
Helaas dat mocht niet zo zijn. Om nu na een heel intensieve tijd met veel contact met Rutger om alles goed over te dragen uiteindelijk toch weer alleen en weer opnieuw te moeten beginnen was nou net de druppel die de emmer deed overlopen.
(Oud gedienden weten dat ik al lange tijd riep dat het teveel werd.)
Jammergenoeg kon of wilde niemand anders de forumtaak op zich nemen maar er moest iets beslist worden. De poëzie slokte zoveel tijd op, niet alleen het forum maar ook de mails, PB's en andere contacten om het forum heen, dat ik nauwelijks meer aan iets anders toe kwam. Dat kon zo niet meer.

Maar, de site blijft bestaan en daar zullen nog dingen op geplaatst worden, als daar wat nieuws geplaatst wordt zal dat gemeld worden op de homepage van de SITE.
En... wie weet is er over een tijd wél iemand die geschikt is en zin heeft om het poezieforum te leiden, de wonderen zijn de wereld nog niet uit roep ik altijd maar.

Mensen, tot hoors, ziens, schrijfs, mails.

Veel liefs
Dettie

tiba
Berichten: 585
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 00:58

Berichtdoor tiba » Ma Aug 31, 2009 21:40

En... wie weet is er over een tijd wél iemand die geschikt is en zin heeft om het poezieforum te leiden, de wonderen zijn de wereld nog niet uit roep ik altijd maar.

Dat is een heel mooie afsluitzin, Dettie. Die laat nog een klein poortje open en geeft hoop, ja wie weet...

Tiba.


Terug naar “Nieuws over poëzie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten