Dichters dragen voor Amsterdam 6 augustus

Zoals evenementen, voordrachten, poëzieprijzen enz.<br>
<b>Géén reclame plaatsen aub</b>
Dettie
Berichten: 10696
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Dichters dragen voor Amsterdam 6 augustus

Berichtdoor Dettie » Di Jul 28, 2009 11:13

Dichters dragen voor op het Ajax-terras van Stanislavski in de Stadsschouwburg

Donderdag 6 augustus vindt een speciale zomeraflevering van Nieuw Amsterdam Live plaats, het maandelijkse literaire programma van uitgeverij Nieuw Amsterdam en café-restaurant Stanislavski in de Amsterdamse Stadsschouwburg. Nieuw Amsterdam Live brengt literatuur, poëzie, theater, muziek en horeca samen.

Vier dichters dragen voor uit hun werk :
- Pim te Bokkel publiceerde de bundel Wie trekt de regen aan?, waarmee hij werd genomineerd voor de C. Buddingh’-prijs 2007. Hij treedt regelmatig op bij landelijke poëzieslagen en op festivals.
- Krijn Peter Hesselink werd uitgeroepen tot Poetry Slam-kampioen 2006 en publiceerde in 2008 zijn eerste bundel Als geen ander. In oktober 2009 verschijnt zijn nieuwe dichtbundel Stil alarm.
- Florence Tonk publiceerde in 2006 Anders komen de wolven. Eerder verschenen haar gedichten in onder andere Awater, Bunker Hill en Hollands Maandblad.
- Catharina Blaauwendraad publiceerde in 2009 haar tweede bundel Beroepsgeheim. In 2004 debuteerde ze in de klassieke Windroos-reeks met Niet ik beheers de taal.

Redacteur Jasper Henderson leidt het programma en gaat met de dichters in gesprek.

Nieuw Amsterdam Live begint om 17.30 uur op het Ajax-terras van Stanislavski in de Stadsschouwburg en duurt uiterlijk tot 18.30 uur. Toegang is gratis. Na afloop is het mogelijk om te blijven dineren.

Meer informatie: www.nieuwamsterdam.nl/live en www.stanislavski.nl

Bron: Persbericht

Dettie

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Do Jul 30, 2009 21:00

Wat zou ik daar nou verschrikkelijk graag voordragen uit eigen werk.
Zou een thuiswedstrijd zijn het omgekeerde van mijn teskt.

Zittend in de vensterbank
uitkijkend over het leidseplein

Ik zou daar uitkijken op mijn geboortehuis, de bakermat van al mijn schrijverijen!

Jammer, jammer.
:cry:
Manja Croiset
gedichten of gedachten


Terug naar “Nieuws over poëzie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten