Poëzie en fotografie

Zoals evenementen, voordrachten, poëzieprijzen enz.<br>
<b>Géén reclame plaatsen aub</b>
mira
Berichten: 616
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 20:10

Poëzie en fotografie

Berichtdoor mira » Za Jun 20, 2009 22:25

In Bredevoort hebben fotografen zich laten inspireren door de gedichten van de Tachtigers , te zien in de expositie Beeld en poëzie, en dit in de tuin van de vroegere burgermeesterswoning, nu verzorgingstehuis St Bernardus.
Prachtig initiatief toch.

mira

Jan s
Berichten: 54
Lid geworden op: Wo Apr 01, 2009 05:28
Locatie: Borsbeek
Contact:

Berichtdoor Jan s » Ma Jul 13, 2009 18:23

Oh, en gaat die expositie nog door? Zo ja, tot wanneer?

groetjes,

Jan S
Je m'exprime, donc je suis.

mira
Berichten: 616
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 20:10

Berichtdoor mira » Ma Jul 13, 2009 20:08

De exacte data vind ik niet (meer), Jan, wel dat er een poëzienacht was op 20 juni.
Mijn bron was Gelre FM , vind ik hier ergens.

mira

Dettie
Berichten: 10696
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » Ma Jul 13, 2009 21:47

Beeld en Poëzie tentoonstelling

Marion Bauhuis, Jos Betting, Paul van Hulzen, Robert Jansen, Joop Koopmanschap, Jan Krajenbrink, Jan Meerdink, Egbert Nijenhuis, Els Tolsma, Peter van Tuijl, Eva Verhoeven

Periode
13 juni 2009 - 1 juni 2010


Locatie
Foto 21
‘t Zand 21
7126 BG Bredevoort

Contactinformatie
telefoon: 0543-452006
fax: 0543-452685
e-mail: info@foto21bredevoort.nl
website: www.foto21bredevoort.nl

De foto- en poëzietentoonstelling die voor het tweede achtereenvolgende jaar wordt georganiseerd staat dit jaar in het teken van de dichtersgroep ‘De Tachtigers‘. Dit is een stroming in de literatuur die ontstond in de jaren ‘80 van de 19e eeuw. De dichters zetten zich af tegen de bestaande literatuur, die beheerst werd door domineedichters. Met deze stroming begint de moderne Nederlandse literatuur. Dichters uit die periode zijn: Kloos, Verwey, Gorter, Perk, van Eeden, Swarth en van Looy.

De fotografen van het Oost Gelders Fotografen Collectief hebben zich laten inspireren door het werk van deze dichters. Door de ogen van de fotograaf krijgen de gedichten een nieuwe betekenis en laten de bezoeker kennis maken met de belevingswereld van de fotograaf.
De foto‘s en gedichten zijn te zien op een 30-tal panelen die verspreid staan opgesteld in de tuin van de voormalige burgemeesterswoning, klooster en sanatorium St Bernardus. Door de uitgezette route wordt een unieke combinatie gemaakt van cultureel erfgoed (monumentale tuin), eigentijdse fotografie en poëzie van de bekende dichters.

De ingang van het park vindt u aan de Landstraat in Bredevoort. De Tentoonstelling is vrij toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang en is te bezichtigen tot juni 2010.

mira
Berichten: 616
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 20:10

Berichtdoor mira » Di Jul 14, 2009 10:40

Nou, dat is nu es service, Dettie :) , ik vond dat niet meer.
Bedankt.

mira


Terug naar “Nieuws over poëzie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten