Poet Laureate Carol Ann Duffy: 'Gedichten zijn soort sms'jes'
De Britse dichteres en Poet Laureate Carol Ann Duffy maakt zich absoluut geen zorgen over de tijd die de jonge garde met sms'en en internetten doorbrengt. Integendeel. Volgens haar is het schrijven van sms'jes en berichtjes op Facebook de ideale opstap naar het schrijven van poëzie, zo bericht The Guardian. "Een gedicht is een vorm van sms-en, het is de originele tekst", zo meldt ze.
lees verder http://www.depapierenman.nl/blog/2011/9 ... ort-smsjes
'Gedichten zijn soort sms'jes'
Re: 'Gedichten zijn soort sms'jes'
Ik citeer even uit bovenstaande tekst :
Dat van die compacte vorm, dat zou wel kunnen, maar ik stel vast dat dit eerder leidt tot een taalverarming (of zien jullie dit eerder als verrijking ???) door het gebruik van al die afgekorte woorden in sms'jes. Of sms'en het taalgevoel verbetert, daar heb ik persoonlijk mijn twijfels bij.
Naar haar idee is schrijven van dit soort digitale berichtjes de perfecte manier om het taalgevoel te verbeteren en gevoelens en ideeën in zeer compacte vorm te leren vatten
Dat van die compacte vorm, dat zou wel kunnen, maar ik stel vast dat dit eerder leidt tot een taalverarming (of zien jullie dit eerder als verrijking ???) door het gebruik van al die afgekorte woorden in sms'jes. Of sms'en het taalgevoel verbetert, daar heb ik persoonlijk mijn twijfels bij.
Lezer100
It's true that the compact form is feasible, but using so many acronyms in text messages would cause linguistic impoverishment
free games
free games
Writing poetry is a natural extension of the way young people communicate through text messaging and social media. It's wonderful.
Have a nice day! crossy road
Terug naar “Nieuws over poëzie”