Toeschouwer of deelnemer - Manja Croiset (Dettie)

Recensies geschreven door diverse recensenten.<br>
<b>Géén reclame plaatsen aub</b>
Dettie
Berichten: 10696
Lid geworden op: Do Jan 15, 2009 00:00
Contact:

Toeschouwer of deelnemer - Manja Croiset (Dettie)

Berichtdoor Dettie » Di Apr 28, 2009 22:10

Voor de prijs hoef je het niet te laten...

Een mooie bloemlezing uit het werk van Manja

Lees de recensie, klik hier http://www.poezie-leestafel.info/recens ... ja-croiset

Dettie

PieterD
Berichten: 505
Lid geworden op: Zo Feb 15, 2009 10:15
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor PieterD » Do Jun 25, 2009 09:31

Waarschijnlijk door mijn vakantie had ik deze recensie nog niet gelezen.
Dettie schrijft: het is mijn eerste recensie van een dichtbundel, maar dan ook meteen een mooie, Dettie. Hopelijk gaan andere forumleden deze ook een lezen en er vcommentaar op geven al weet ik dat ze allemaal erg druk hebben. Waarschijnlijk ga ik het boek weer aanschaffen.
Pieter

Carlijn
Berichten: 11
Lid geworden op: Do Mar 19, 2009 15:20
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Carlijn » Do Jun 25, 2009 16:05

Tot mijn verbazing staat er van deze bloemlezing nog vrij weinig op leestafel terwijl dit een boek is wat de aandacht verdient. Het is een dun boekje, leest vlot en Manja heeft hiermee wellicht een nieuwe doelgroep weten te bereiken! prachtig mooi!! :lezen:

mier
Berichten: 16
Lid geworden op: Za Apr 25, 2009 14:49
Locatie: Utrecht

Berichtdoor mier » Do Jun 25, 2009 18:07

Van dit boekje kan ik hetzelfde zeggen als wat ik net bij de reacties van you tube heb gezet. De uiteenlopendheid is zo knap.Een dun boekje en zoveel onderwerpen.

Mireille

Manja Croiset
Berichten: 217
Lid geworden op: Za Jun 27, 2009 18:11
Locatie: Hoogland
Contact:

Berichtdoor Manja Croiset » Wo Jul 08, 2009 10:30

Een tijdje terug al weer, dat jij Dettie, een recensie over dit boekje schreef, ik heb je er helemaal niet voor bedankt bij deze!
Je zegt de eerste keer, dat ik me aan een poëziebundel waag,waardering geen kennis van zaken over stijlvormen. Ik biecht op, ik ook niet.
Ik schreef dan ook ik dicht mezelf toe geen poeet te zijn.
Als ik al gedichten schrijf , dan komen deze bundel en uit de spelonken van mijn ziel daar het dichtste bij , maar ik weet het echt niet.
Niet voor niets mijn nieuwe onderschrift.

gedichten of gedachten

Manja Croiset
gedichten of gedachten

tiba
Berichten: 585
Lid geworden op: Za Feb 07, 2009 00:58

Berichtdoor tiba » Zo Jul 12, 2009 22:25

Een heel mooie recensie, Dettie.

Tiba.

Miranda
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr Jun 12, 2009 18:37

Berichtdoor Miranda » Zo Jul 19, 2009 20:12

Inderdaad een mooi beschreven recensie over de 'bloemlezing vol vergeet-me-nietjes' van Manja. De veelzijdigheid van 'toeschouwer of deelnemer' komt hieruit duidelijk naar voren. Het laat ons stukjes proeven uit de diverse boeken van Manja Croiset. Heb de bundel gisteren voor de tweede keer gelezen en verschillende teksten blijven me aanspreken. Net als onderstaand gedicht uit deze bundel:

Spectrum

het geluk
ligt
ver achter ons

wat is geluk
de balans vinden
in vriendschap en blijdschap

misschien is
een regenboog
al geluk

regen en zon tegelijk


uit 'toeschouwer of deelnemer' van Manja Croiset'

Miranda

PieterD
Berichten: 505
Lid geworden op: Zo Feb 15, 2009 10:15
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor PieterD » Ma Jul 20, 2009 08:08

Miranda schreef:Inderdaad een mooi beschreven recensie over de 'bloemlezing vol vergeet-me-nietjes' van Manja. De veelzijdigheid van 'toeschouwer of deelnemer' komt hieruit duidelijk naar voren. Het laat ons stukjes proeven uit de diverse boeken van Manja Croiset. Heb de bundel gisteren voor de tweede keer gelezen en verschillende teksten blijven me aanspreken. Net als onderstaand gedicht uit deze bundel:

Spectrum

het geluk
ligt
ver achter ons

wat is geluk
de balans vinden
in vriendschap en blijdschap

misschien is
een regenboog
al geluk

regen en zon tegelijk


uit 'toeschouwer of deelnemer' van Manja Croiset'

Miranda



Manja Croiset is een meester in het vinden van mooie titels, zoals deze:

Toeschouwer of deelnemer
De wanhoop van een levensgenieter

Miranda geeft weer een mooi voorbeeld van haar dubbele en nogal eens paradoxale kijk op de wereld.

"misschien is een regenboog al geluk"

Het zien van een regenboog in verband met geluk is treffend: hij (het) is kortstondig, hangt altijd af van het moment en de plaats ( iemand die naast mij staat ziet de regenboog op een net iets andere plaats) en wat nog mooier is: hij bestaat eigenlijk niet, het is slechts een afbeelding van door regendruppels gebroken en gespiegeld licht op ons netvlies.
Het woordje "misschien" aan het begin versterkt de vaagheid van het begrip geluk. Heel mooi gevonden.

Pieter


Terug naar “Recensies poeziebundels”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten